PELATIHAN PENGUNAAN ARTIFICIAL INTELLIGENCE DALAM PEMBUATAN SOAL MULTIPLE CHOISE MENGGUNAKAN STORYLINE

Authors

  • Mustar Aman Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Joni iskandar Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Ipang Sasono Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Riyanto Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Nuri Wiyono Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Suroso Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Adi Widodo Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Yunianto Agung nugroho Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Adi yanto Universitas Insan Pembangunan Indonesia
  • Albertus Maria setyastanto Universitas Insan Pembangunan Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.58217/jabdimasunipem.v2i2.76

Keywords:

Training, Artificial Intelligence, Multiple choice, storyline

Abstract

The use of Information Technology (IT) in education has brought about significant transformation, enabling innovation in learning. This article discusses the positive impact on the quality of learning in vocational high schools. Practical steps, such as visits, identification, socialization, training using AI, especially storyline3 to compile multiple-choice questions in learning, were implemented by involving several vocational high school teachers in Tigaraksa-Tangerang. The evaluation showed an increase in participants' understanding and enthusiasm for the use of storyline3 in designing multiple-choice questions in practice and exams. The results show that the use of artificial intelligence, such as storyline 3, can be an effective tool to improve the quality of learning at the vocational level.

Author Biographies

Mustar Aman, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Joni iskandar, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Ipang Sasono, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Riyanto, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Nuri Wiyono, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Suroso, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Adi Widodo, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Yunianto Agung nugroho, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Adi yanto, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Albertus Maria setyastanto, Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Dosen Tetap Universitas Insan Pembangunan Indonesia

Downloads

Published

2024-08-26

How to Cite

Aman, M., iskandar, J. ., Sasono, I. ., Riyanto, Wiyono, N., Suroso, Widodo, A., Agung nugroho, Y. ., yanto, A., & Maria setyastanto, A. (2024). PELATIHAN PENGUNAAN ARTIFICIAL INTELLIGENCE DALAM PEMBUATAN SOAL MULTIPLE CHOISE MENGGUNAKAN STORYLINE . Jurnal Abdimas Universitas Insan Pembangunan Indoneisa, 2(2), 60–66. https://doi.org/10.58217/jabdimasunipem.v2i2.76